Digital Marketing verklaard met metrokaart - tekstbureau in Amsterdam voor online content en webdesign | copywriter, tekstschrijver en webdesigner
tekstschrijver,copywriter,amsterdam,tekstbureau,zzp,freelance,webdesign,website,webdesigner
10624
post-template-default,single,single-post,postid-10624,single-format-standard,qode-listing-1.0.1,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_popup_menu_push_text_top,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Digital Marketing verklaard met metrokaart

De Digital Marketing Transit Map van Gartner geeft het digitale landschap weer in de vorm van een metrokaart. De kaart is een soort checklist om verbindingen te identificeren tussen zakelijke functies, applicaties en aanbieders. De kaart maakt het makkelijker om door het complexe en versnipperde digitale marketinglandschap te navigeren.

Digital marketing

Door te klikken op buurten, sporen of stations krijg je de digitale marketingtermen te zien die met elkaar samenhangen. Een klik op de term geeft je de definitie. De kaart krijgt regelmatig een update.

Van Creative naar Social

Gartner heeft 1800 aanbieders van digitale producten en diensten geanalyseerd. Zo zijn er 12 verschillende sporen ontstaan in het digitale landschap. User Experience (UX), Analytics, Advertising Tech, Mobile, Social, Commerce, RT Data, Marketing Management, Creative, Search, Strategy, Emerging Technologies. Deze tracks verbinden regio’s en kunnen worden gezien als de toepassing van diensten die doelstellingen en informatie gemeen hebben.

Deze sporen gaan door 7 buurten zoals Marketing, Mobility, Ad, Web, Data, Social, Design, die de aandachtsgebieden binnen de organisatie vertegenwoordigen. Stations kunnen worden gezien als productcategorieën en kruisingen als overdrachtspunten voor zakelijke oplossingen.

Hier vind je de Digital Marketing Transit Map