TEXTMEDIA | STIJL tekstschrijver in Amsterdam - TEXTMEDIA | Allround tekstbureau in Amsterdam voor freelance copywriter en tekstschrijver
tekstschrijver,copywriter,amsterdam,tekstbureau,zzp,freelance,webdesign,website,webdesigner
9357
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-9357,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_popup_menu_push_text_top,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

STIJL

Vermoei je publiek niet met omslachtig gebabbel en opgeklopte lucht. 

Ik trakteer je lezer op compacte teksten en smakelijke content in hapklare brokken. 

| CUT THE CRAP

Mijn teksten komen direct ter zake. Wat volgt is een gestructureerd en logisch verhaal dat uitnodigt tot verder lezen.

1-2-3-GO

Er is geen kip die je website helemaal leest. Je hebt volgens kenners acht seconden om de lezer te grijpen. Dat vraagt om teksten die met de deur in huis vallen. Gestructureerd, duidelijk, overtuigend.

To the point

Zeker voor online media geldt dat mensen niet echt lezen, maar scannen. Ogen schieten over de pagina’s op zoek naar iets interessants. In die split second moet de vonk overslaan, anders gaat de lezer schouderophalend weer verder.

| LESS = MORE

Lange teksten worden nauwelijks gelezen op een website. Compact en aansprekend schrijven is dus het motto. Dat dwingt je om goed na te denken over de essentie van je boodschap.

Hapklare brokken

Om een tekst overzichtelijk en scanbaar te maken houd ik  zinnen en alinea’s kort. Ik hak het verhaal in stukken en verwerk de informatie in blokjes, lijstjes, kaders, streamers of quotes – het geeft allemaal lucht en ruimte.  Dat houdt de tekst behapbaar en begrijpelijk.

Weg met jargon

Ik kan niet tegen jargon en ga recht op het doel af met korte zinnen en actieve taal. Verder geen ingewikkelde constructies, maar zinnen die lezen alsof ze iemand ze uitspreekt.

| Tone of voice

De tone of voice geeft teksten karakter en de afzender een gezicht.

Wat zegt u?

Tutoyeren we of blijven we formeel? Is de tekst populair of zakelijk? Mag er gelachen worden of blijft het verhaal juist bloedserieus? Het zijn belangrijke vragen, want hoe de doelgroep naar je kijkt wordt voor een groot deel bepaald door de manier waarop je communiceert.

Ontdek jezelf

Heb je nog geen duidelijke tone of voice omarmd? Ik help je stap voor stap op weg naar de tone of voice die past bij jouw organisatie, én aansluit bij jouw doelgroep.